Hur tycker du skolmaten är?

Hemkommen från mötet nu,och det gick bra! Det var intressant och underhållande att vara med på ett föräldrarmöte. Även om jag alltid varit med dom gångerna vi barn skulle varit med,så är det olika eller liknande ämnen som tas upp. Som det här med skolmaten är ett ämne som återkommer på varje möte.
Om att det är dåligt,för lite mat,det tar slut osv. Och det är sant,det finns gånger då min klass har kommit dit och maten är slut! vad gör man då? hur tänker man som skola om man beställer in för lite mat till eleverna?
Det är inte så jätte kul att äta torra mackor och flingor som vi gjort någon gång. Man behöver rikigt mat för att orka dagen helt enkelt. Och det är inte accebtabelt att maten tar slut!! det måste finnas mat så att alla får,och personalen kan inte lägga ifrån sig ansvaret,det är dom som ska se till så att det finns mat åt alla.
En annan sak som dök upp,och som lärarna är oroliga över,är att vissa i klassen är så stökiga att dom förstör för andra. Just det här att dom blir uttråkade,rastlösa,börjar snacka och pilla med andra saker än det dom ska göra.
Jag tror just det här med maten är en bidragande orsak till detta,får vi inte den näring vi behöver vid lunchen,är det klart att man blir okoncentrerad och tappar fokus för att man är så hungrig!
Vad vi fått veta nu,är att man får ha med sig någon litet mellanmål eller frukt och äta det på lektionen!
Och det säger dom nu,det har dom sagt innan att man inte får,men nu är det nya regler. Ibland blir jag inte klok på min skola. Hur dom tänker....
Är det någon annan som har liknande problem på sin skola?♣


Nu ska jag faktiskt fixa mig,och sen hoppa i säng! ska läsa lite svenska också som jag har till imorgon.
Men sen blir det sova,skolan kör slut på en så på kvällen är man helt utmattad!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: BÖGJÄVEL

Bra! :D

2010-03-17 @ 22:02:20
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/
Postat av: jessica

hjälp mig att välja glasögon på bloggen, snälla:)

Vilka passar mig bäst?

2010-03-17 @ 22:08:15
URL: http://jvns.webblogg.se/
Postat av: BÖGJÄVEL

Haha precis :) Det är bra med mig, själv då?

2010-03-17 @ 23:46:48
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/
Postat av: Neha

En skola lägger bara några kr på mat per person



Jag mår bra, du då?=)

2010-03-18 @ 00:10:05
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV Okej :)

Jag ska nog handla lite och så umgåas med en kompis idag :) Haft en bra dag hittills ?

2010-03-18 @ 12:23:21
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: sarah

håller med dig :)

2010-03-18 @ 16:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0