En gång en mobbad unge,nu en stark tjej!

Hej!

15/9

Studiedagen går mot sitt slut och min dator borde egentligen vara avstängd nu.
Men jag vill inte,och känner att jag måste skriva av mig. Med så mycket som händer i mitt liv nu är jag förvånad att jag ens klara av vardagen. Men jag gör mitt bästa,och klagar inte så det funkar.
Dock är jag väldigt förvirrad och vet ibland varken ut eller in. Men livet har väl alltid en mening,eller?
Undra om det egentligen har det? ibland tror jag på det och ibland inte. Brors väl antagligen på hur jag mår och vilket humör jag själv är på just då.

Okej,detta skulle inte bli ett deppigt inlägg,för är trött på det. Så detta får bli ett glatt inlägg. Om mitt liv? om mina vänner? vad?
Jo,om mobbning. Vad glatt tänker ni säkert,ja det är det. För mobbningen kan leda till något fint.
Det gjorde iaf det för mig. Det har gjort mig till den jag är idag.
Har du tänkt på en sak? man säger alltid att det är klart att man säger till/hjälper om en klasskamrat eller skolkamrat blir mobbad,men när det väl händer,gör man något då? Nej oftast inte.
Man är rädd att mobbaren/mobbarna ska ge sig på en själv istället. Och det är rätt,man ska vara rädd.
Att bli mobbad är inger rolig,det är faktiskt det värsta som finns. Har varit med om mycket,men det var fruktansvärt.
Att må så dåligt,att fasa inför skola,och att tro att man inte är värd något eller kanske inte ens är älskad.
Finns inget värre än att folk ignorerar en,säger att den inte är värd något osv. Du kan ju själv tänka dig hur man känner sig efter ett tag. Ens självförtroende ligger på minus ,om man ens hade något innan så är det borta.
Men efter ett tag,för mig 7 år,så har man tröttnat. Och sätter upp en fasad,och plötsligt spelar det ingen roll vad dom säger eller gör,för man bryr sig inte. Dom har redan fått en att må så jävla dåligt,att nu kan det bara bli bättre.
Och samtidigt som jag bestämde mig för det,blev mitt liv plötsligt så mycket ljusare och bättre. Jag fick underabara vänner,skolan blev roligare,jag mådde bättre,och fick en fantastiskt pojkvän som är underbar i alla lägen.
i och me det,slutade dom. För nu kunde dom inte komma åt mig längre. Och sen dess har mitt liv bara blivit bättre och bättre. och idag mår jag bra,har dom mest underbara vännerna,och skolan är plötsligt inte längre något helvete. Utan jag har vänner,och framförallt jag har kul!
Har inte längre svårt att sova på nätterna för att jag fasar för skoldagen nästa dag,utan jag somnar för det mesta glad och lycklig. Och när jag vaknar på morgonen är det inte rädsla jag känner,utan förväntan.


Okej,det tog lång tid att skriva detta inlägg XD så det är faktiskt den 19 idag!
Och det är lördag,vilket betyder att jag varit på utbildning hela långa dagen,men gud vad kul vi har!
Det är underbara människor,dom har redan sätt mig med min fasad nere,stört gråtandes och över lycklig.
Dom har varit med och stöttat mig i så många jobbiga lägen,och dom finns med mig idag också!
Tillsammans med en hel bunke andra människor,killarna. Jonas,ludde,simon,alex,emoalex,felix.

Simon,my man,vad jag skulle göra utan dig ibland är det ingen som vet. Och du tvekar inte att stötta mig till 110 %. Och du är så go,du är helt knäpp,men samtidigt otroligt rolig på sina ställen ;) och med dig skrattar man alltid. Och på något konstigt sätt får du mig alltid på bra humör,och dina små samtal är alltid lika trevliga.
Jonas,kk <3 shit,vad ska jag skriva om dig då? hmm.. först och främst,så är du en underbar kille och jag är så glad att kunna kalla dig min kramkompis! tjejen som får ditt hjärta ska vara lycklig,för jag är lycklig över att bara ha dig som kompis! Och du ska veta hur mycket jag uppskattar att du finns för mig,och jag finns alltid för dig med.
Ludde,ja du är en helt galen kille! men när det verkligen gäller,finns du där för en,stöttar en och ställer upp för en.
Och det är så härligt med dig,du är en helt galen kille,men på ett bra sätt! som med simon,du får en alltid att må bättre,och du hjälper alltid en. Om det så bara är att värma den eller snacka med den om man mår dåligt. Du har så många bra sidor,och är en underbar vän du med.
Emoalex,ja. Att du stöttar mig och håller med mig,hjälper mycket. Du är en super snäll kille,och den jag är mest med på stan och med love. Du är rikigt rolig,och underbar att prata med. Du förstår mig,och det känns tryggt.
Alex,kan inte säga så mycket om dig. För känner dig inte så bra,men jag vet iaf att du är hur snäll som helst,jätte rolig och bra på att trösta. hihi (A)
Felix,samma där. Du är jätte snäll kille , men tyvärr känner jag dig inte så mycket som med dom andra.
Ska iaf festa med dessa killar och sen dom andra fantastiska tjejerna <3 Sofie,alex,love,sara.
Ojdå,ska jag skriva om er också? hmm.. tror faktiskt jag gör det. För jag har delat så mycket med er!

Sofie,
underbar tjej,min tönt,så älskad av mig!
Utan dig i mitt liv,skulle jag inte överleva. Du är så otoroligt värdefull att jag aldrig skulle klara att förlora dig.
Att förlora dig skulle vara som att förlora en del av mig själv.
Tjejen som jag gjort allt med! gråtit,skrattat,flummat,festat,umgåts,pratat. Allt har jag gjort med denna tjej.
och ibland när jag mår dåligt räcker det att jag bara pratar lite med dig så mår jag snabbt bättre igen. För du vet alltid vad du ska säga,på något konstigt sätt,för att få mig att må bättre! Hoppas att vi alltid ska vara vänner!<3
Alex, gumman! Precis som med sofie har vi delat så mycket. Det var dig jag sprang till och dig jag grät hos dagen efter att jag fått veta att adde dog. Det var nog där vår underbara vänskap började. Jag är så glad att jag hittade dig på konfan,och att vi blev så bra kompisar. För du är en av dom få jag litar på till 110 %. Och jag vill aldrig förlora dig! för du är underbar och så sjukt älskad av mig, du kan nog inte förstå hur mycket du betyder!
Love, sötnos! ja gud,min fru här asså! haha,dig kan man alltid smsa och fråga om man ska dra ut och göra något. Dagarna med dig är aldrig detsamma som den var förra gången,för du är så udda. På ett rikigt bra sätt!
Vår vänskap har blivit mycket,mycket bättre nu i sommar,och nu är vi helt otrolig nära vänner. Och jag är så glad för det. För du är en otrolig tjej,som jag kan prata med allt möjligt om. Mellan himmel och jord. Och det är inte alla jag kan det med. Sen är det skönt att även om du kan vara allvarlig och snacka seriöst med en,kan du även flippa ut helt mycket med en. Om det är vad man känner för just då. Älskar dig så mycket (L)
Sara, Älskling! dig har jag känt längst av alla i "gänget" Och det är så skönt att du är med. För du och jag känner varandra på ett sånt plan som ingen annan kan förstå. Du är speciell till tusen,och den som alltid finns och förstår mig. Vi har varit vänner så mycket nu att vi känner varandra utan och innan. Och Jag vill aldrig förlora dig,känt dig i 12 år av mitt liv,du ska stanna kvar där länge till! <333

Japp,fin text idag (A) haha. Men kännde att jag var tvungen att skriva och hylla mina vänner lite,lite av dom. Dock finns det många mer. Som betyder så mycket. Men det är dessa jag träffar mest just nu! :D
Nu tror jag faktiskt att jag ska äta. Och sen blir det ut med folket.
tack och adjö,det var allt för mig! Vi hörs :D

Kommentarer
Postat av: alexandra!

2009-09-19 @ 19:35:15
Postat av: Jesuuus (L)

hahah oj, gjorde lite fel xD

men iaf, älskar dej sjuk mycket karin!

puss på dej sötaste<333

2009-09-19 @ 19:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0