FREDAG

HejHej bloggen och mina läsare!

Äntligen fredag! har varit segt denna veckan för min del. Sjuk måndag och tisdag,skola onsdag och sen vaccinerad! :O ja,jag kan inte få svininfuensan nu,om det funkar som det ska med andra ord. Jag mår bra,jag lever! Dock kan jag inte säga detsamma om min arm,den är lite svullen och röd. Men jag har iaf inte fått något allvarligt eller så,som biverkning och det är jag glad för!
Igår var det ku,men först mässa! Där jag,sara,love och alexandra + Frida men hon är redan med i kören,sjöng! och det var skit kul,älskar att sjunga och är med i skolkören,men det är inte rikigt samma sak. Men tyvärr har jag nog inte tid att gå på det också =/ ännu en sak jag får välja bort pg.a av skolan.

Appro på skolan! idag på svenskan kom vår syo in och delade ut lite gymnasiekataloger och det dimper ner väldigt många såna i brevlådan också. Nu är det verkligen på rikigt! Jag är så taggad,verkligen. Tycker detta ska bli skit kul. Tack vare att gymnasiet är frivilligt finns inte dom där som inte orkar,som bara tramsar och förstör för oss andra! Och det är underbart,då kanske man kan få den där tystnaden på lektionerna som man saknar nu. Visst,vissa gånger är det helt underbart på lektionerna där alla sitter tysta och gör det man ska. På ett sätt är det skönt med prov,just för att där sitter man tyst hela tiden och gör det man ska. Eller läraren märker ju om man pratar,och då är det fusk. haha,ussh inte ska jag prata skola när det är helg nu! (A)
Imorgon ska man till stan med modern och handla lite behövande saker,om ni inte har märkt det är det kallt ute!! Rena vintern ju,trots att vi bara är inne i oktober :O Så behöver skor,långärmade tröjor,jacka,kofta och strumpebyxor ;) Och sen egentligen lite annat med,men det är inte lika viktigt. Just det! sen vill jag ha någon fin tunika också,någon som vet någon fin? som inte är alltför dyr?
Sen är jag öppen för ideér om imorgonkväll,annars myskväll/filmkväll hos mig? i mitt nya,mysiga rum! Säg gärna till om någon vill.

Okej,i onsdags la jag in fyra bilder från en plåtning med min kompis,och sa att jag hade två till men kom och tänka på en till. Så tänkte lägga in dom nu och som innan,komentarer är alltid uppskattande!
Den första finns också i svart/vit. Får se om jag slänger in den någon annan gång.








hihi,älskar verkligen dom bilderna på mig,det ser definitivt inte ut som jag! eller jag ser iaf äldre ut. (A)
Längtar väldigt mycket tills jag får göra något liknande,får se om jag kan fixa något. Nästa vecka blir det säker något,kanske inte lika "stiligt" men något litet! Lite jobbigt nu när det är så kallt ,men kan säkert stå ut just för att det är så roligt,och för att lägga in så ni kan se ;)

Malin,har ställt en hel massa frågor. TACK! så tänkte jag skulle fortsätta att besvara dom. Och ni andra,komigen!

1. Vad är din favotitmat?
Svar: ojdå. ehm.. jag är faktiskt allätare. Men jag gillar kinamat väldigt mycket! så om jag ska välja något är det väl det. Sen något annat som också är rikigt gott är pappas laxpasta, mums!! :D

2. Vilken är din favoritartist?
Svar: Samma där faktiskt. Jag lyssnar på väldigt mycket olika band och stilar. Men någon jag alltid kommer gilla(hoppas jag!) är Phil Collins. För han har alltid funnits i mitt liv,under hela min uppväxt. Och sen älskar jag hans röst och hans låtar. Texerna är helt underbara.

3. Om du var försenad till skolan,vad skulle du slänga på dig för kläder?
Svar: haha,det var en bra fråga! Nu är det faktiskt såhär att som den pedant jag är (A) så lägger jag fram mina kläder på kvällen innan,så hur sen/tidig/i tid jag än är,tar jag det som ligger färdigt på stolen. Och det är ju olika dag från dag.

4. Älskar du mig? :$
Svar: Ja malin palm,jag älskar dig ;)

5. Älskar DU dina vänner?
Svar: Självklart älskar jag mina vänner! som jag skrivit i något/några av mina förra inlägg skulle jag inte klara mycket utan mina vänner. Dom är en stor del av mitt liv,min vardag m.m Och jag är överlycklig av att jag har så många och underbara vänner som jag faktiskt har. Jag är helt klart lyckligt lottad. Och jag är så glad att dom vill vara vänner med mig!

6. Om det fanns EN sak du kunde ändra på,vad skulle du ändra på då?
Svar: Jag tolkar den här frågan på två sätt,så skriver båda. 1. I mitt eget liv,just nu ingenting faktiskt. Jag är
rikigt nöjd med mitt liv just nu,det är precis som jag alltid önskat mig. Skolan går super och det är vad jag koncentrerar mig mest på. Sen är allt det andra bara en bonus ;)
2. I världen,Där säger jag faktiskt att alla barn ska ha ett hem,att dom ska vara trygga i sitt hem. Att inte komma hem och bli misshandlad eller få utföra hussysslor till en gräns så att det blir slaveri. När jag tänker på att det
finns barn i världen som har så dåligt hemförhållande mår jag dåligt. Vi här som har det så bra,har mage att
klaga om något inte skulle gå eller bli som vi vill! Ex,man kommer hem efter en lång dag i skolan och allt man vill är bara att ta det lungt,men istället vill ens mamma att man ska fixa tvätten,städa rummet m.m och man säger
att alla andra har det bättre,livet suger, ja du vet. Men vad man kanske inte tänker på är hur bra man egentligen har det. Vi jobbar inte från åtta på morgonen till åtta på kvällen,vi får mat,vi har fritid och massor.
Vi måste bara öppna ögonen och inse hur bra vi verkligen har det!

7. Tycker du om min blogg?
Svar: haha,ja malin jag gillar din blogg! dock är det inte alltid jag hinner läsa den :$ för du lägger in så många
inlägg på en dag,och jag känner inte alltid att jag orkar läsa allt. Men det jag läser är bra!
Om jag får ge dig ett tips bara! Skulle vara jätte roligt om du skrev om lite mer tankar och funderingar. (A)
Och kanske lägga in lite mer bilder! Annars,jätte fin blogg som sagt.

8. Ska du göra något speciellt på lovet?
Svar: Jadu,det ska jag. Jag är mer eller mindre upptagen hela lovet faktiskt. Nästa fredag ,kommer Ida hit från Göteborg och ska stanna här över helgen! På måndagen åker jag på läger med kyrkan,först är det ledarläger och sen är det kuläger direkt efter det. Så jag kommer hem på torsdagen. Resten av dagarna är det lite lugnare,dock lördagkväll ska jag på konsert med pappa. Det är någon hyllning till Michael Jackson med låtar från honom.

9. Vilken är din favorit färg?
Svar: Om man kollar min gaderob är det svart och mycket mörka färger. Men det har jag börjat tröttna på,så sakta och säkert kommer det lite färg till min gaderob också! Men blått är något jag gillar rikigt mycket,alla olika nyanser. Beror mycket på att så många har sagt att jag passar i det och sen för att blå är en skön färg,och det är något stiligt över den. Haha. Sen tycker jag om korall också! och det är såna ljusa,glada,gärna lite skrikiga färger jag fyller min gaderob med.

Sista frågan för idag då.

10. Vill du komma någon vart med din bloggning? (vad är ditt mål?)
Svar: Något speciellt mål har jag faktiskt inte. Visst hade det varit otroligt roligt om jag fick flera läsare!
Är något som alltid är roligt att veta att någon gillar det man skriver/talar om. Så det är väl ett mål.
Sen att dela med mig av mina erfarenheter,att insperera andra människor,men mest av allt att skriva för att det är något jag själv gillar och brinner för.

Tack så jätte mycket malin för dina fina frågor! Väldigt tänkvärda. Jag vet att jag upprepar mig,men skulle vara väldigt roligt om jag fick frågor från fler och inte bara malin ;)
Ikväll blir det nog myskväll med the family. Väldigt mysigt,har haft två lugna helger nu. och det kan behövas ibland,och nu när det är så stressigt i skolan är det skönt att kunna koppla av lite.
Jag kastar säkert in något inlägg till senare ikväll. Har en önskefråga att svara på!
Om jag inte hinner eller så,skriver jag imorgon när jag kommer hem från stan,och då har jag förhoppningsvis något fint med mig hem också!
Puss (L)


Kommentarer
Postat av: sarah

hm frågar sa du..

okej jag har några stycken haha



1. vad tycker du om moi?(och självklart är jag seriös, det är jag väl alltid. ha ha ha)

2. vilken är din favorit bok?

3. vilken är din favorit blogg som du läser?

4. vilken är din bästa disney film?(känner hur kreativiteten bara flödar här ju. )



nej nu ger jag mig, nu har du iallafall fått 4 stycken skitbra frågor enligt mig :D

2009-10-16 @ 21:45:49
URL: http://glitteringeyes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-16 @ 22:25:56
Postat av: REBECCA

sv: har massor med kompisar som är det ;D

2009-10-20 @ 11:24:28
URL: http://brilliantabecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0