26/11-09

Hej min trogna vän!

Jag blir arg,jag blir ledsen,jag blir förtvivlad över att det finns så många olyckliga människor här i världen!
En underbar blogg,men med mycket dysterhet och sorg som jag läser,gör att hjärnan börjar jobba.
Det gör ont i mitt hjärta av att någon kan må så otroligt dåligt.
Jag säger inte att dom funderar på självmord och allt detta,även om det är många som ser det som en utväg.
Utan att dom till sist börjar tvivla på deras existens,om dom verkligen är värda att leva på denna jord.
JA! säger jag,nej skriker jag!!!! Det finns så mycket otroligt fina och vackra och underbara saker att kämpa för här i livet,på jorden.
Jag må vara endast 15 år och inte alls erfaren eller utbildad inom sånt här. Men jag anser inte att man måste vara utbildad för att hjälpa någon att inse att livet är värt att leva. Att allt faktiskt händer för en orsak och att alla har lika stor rätt att leva och vara älskade.
Att alla har en gud och djävul som lever inom en tror jag på. Det gäller bara att lyssna på rätt,att följa den rätta vägen och ta dom kloka besluten. Ibland kan djävulen ha rätt,men för det mesta är det guden som gör en lycklig. Ingen mår bra av att alltid vara fin och ordentlig,ibland behöver man vara vild och följa sin önskan,följa sitt hjärta. Göra oväntade saker och ta risker. Ingen mår bra av att vara den perfekta människan,för ingen är perfekt. Men man kan lära sig att älska sig själv,att acceptera att det är den du är,du kan inte ändra dig.
Visst,idag kan man ändra utsidan men någon annan kan aldrig ändra insidan,det kan bara du själv göra.

Ingen människa kan gilla dig för den du är,fråns du börjar älska dig själv. När du insett vem du är och börjar vara dig själv,det är då din omgivning ser vem du verkligen är och kan börja älska dig på riktigt.
Jag vet hur svårt det är, men kom inte och säg att det är omöjligt,för det är en stor lögn.
Då kan man kolla på mig så får man ett levande exempel på att det går att ändra sig,till det bättre. Och att det går att börja älska sig själv,inse att man är den man är och trivas i sig själv.
Vara den tjejen som bara kommit fram ibland,och oftast när man var med någon man litade på jätte mycket,endast då vågade man visa sitt rätta jag.
Nu,är jag den jag är. Varje dag,varje timme,varje minut. Jag ändrar inte på mig för att någon inte gillar den jag är,det är deras problem, inte mitt. Jag bryr mig om dom som gillar mig för den jag är,och låter mig vara den jag vill.

Ikväll är det ku,så om 20 min ska jag sticka! egentligen skulle jag aldrig vilja sluta,men måste fixa lite saker innan jag åker.
Slänger in dagens klädsel och en låt innan jag sticker!



Blåa jeans, H&M
svart linne, JC
Rosa övertröja, JC
halsband, present från Malin

Dagens låt:
Ronan Keating – It's Only Christmas
fin jul och kärleks låt :D

Ha en fortsatt trevlig torsdag!
Puss (L)


Fick mitt efterlängtade bokpaket idag också! Och dessa två innehöll det :






Ser fram emot att få läsa dom , speciellt den sista. Ni får veta vad jag tycker under tiden jag läser den,har en känsla av att den kommer väcka mycket tankar hos mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0