Lov

Ja , precis som rubriken säger har jag lov nu!!
Rikigt mysigt. Man var verkligen skoltrött nu dom här senaste veckorna. Men nu är man äntligen fri. Och det ska som sagt firas med tjejkväll. Dock blir vi inte så många , men det blir nog inte mindre mysigt för det. Vi slipper iaf blir påverkade av alkoholens biverkningar och vara med om kaos som det ofta blir när mina kompisar får i sig sprit.
Istället för middag som det var tänkt,blir det myskväll med kakor och godis och sånt mysigt.
Rikigt trevligt och förhoppningsvis blir det lite tjejsnacka också. Känns att det var ett tag sedan. Iaf med dom tjejerna, och sen har jag lite smaskiga saker att dela med mig av ;)

Igår var det ku ju, och snäll som Malin är hämtade hon mig på vägen för Tarra visste inte när hon kunde komma loss från baket hon var på. och eftersom det var snorhalt ute körde vi i max 25 km/h och fick pratat en del på den tiden. Haha. Men det känns härligt att få prata med någon som är äldre och mer erfaren än jag som 15 åring. Jag som precis börjat leva mitt liv,och inte hunnit göra så mycket misstag som jag kan lära mig ifrån.
Vilket för mig till det otroliga samtalet jag hade med Tarra i bilen hit och sen där. Kan ni tro mig när jag säger att vi satt där i en timme,i en bil och bara snackade? Tro mig,för det var vad vi gjorde.
Och det kändes otroligt befriande och mysigt. Precis som med Malin är Tarra äldre än mig och väldigt mycket mer erfaren än jag. Något jag verkligen fick veta igår kväll och som jag på något sätt klurat ut för mig själv.
Det känns också roligt att någon som hon tycker jag är så mogen för min ålder att hon anförtror mig saker som
är väldigt personliga och litar på att jag håller det för mig själv. Och klart ska jag inte svika henne,för jag tycker så pass mycket om henne och det skulle inte kännas rätt mot varken henne eller mig själv. Desutom skulle jag aldrig svika en kompis,det är inte min stil.

Nu sitter jag här och myser med tända ljus lite här och var,bloggar(som jag älskar) och lyssnar på härlig musik.
Jag har märk nu på senaste tiden att musiken gör mig lycklig,eller lyckligare kanske jag ska säga. Utan musiken är jag liksom inte hel på något konstigt sätt. Låter hel skumt,jag vet men så är det :)
Mina "gäster" kommer om 3 timmar och 20 min , exakt faktiskt. Och innan det ska man äta gott med familjen och ta det lungt. Kanske berätta lite om skolavslutningen och hur det var. eller kolla på något kul på tv/film. Sånt vi brukar göra. Jag trivs med att vara med familjen och mysa eller hitta på saker med dom. Jag förstår inte alltid hur mina kompisar kan tycka det är jobbigt och pinsamt. Pust och stön och suck när familjen nämns. Jag kan hålla med,ibland är det kanske inte så jätte kul att få reda på att man måste umgås med familjen om man bestämt träff med sina tjejkompisar eller någon kille. Men det är inte pest,trots att jag också klagar ibland slutar det ofta bättre än jag trott. Så länge det är på det hållet och inte att kvällen/stunden/dagen slutar i katastrof.
Just det, fick mitt betyg idag med! och har endast två G kvar :D jippi! vilket betyder att jag höjt mig ganska mycket denna terminen. Och nu ska jag bara fortsätta på den vägen jag är på,och inte börja tappa fart. För det är nästa termin som gäller!
Dagen till äran , så hade jag denna vackra klänning på mig :





Vad tycks ?! :D
Jag är faktiskt otroligt nöjd med hur det blev. Kände mig både vacker och fin.
Och jag älskar verkligen klänningen! Så det var ett grymt bra köp och värt dom 399 kr som den kostade.
Säga vad man vill, trots att JC är en dyr affär är kläderna väldigt bra. Jag älskar den butiken. En del av mina kläder som jag äger kommer därifrån. Och kommer nog fortsätta att handla där även när jag blir större. Förhoppningsvis har jag tjänat mer pengar då och kan shoppa lite mer än nu (A) haha.
Märkte precis att jag faktiskt inte har något mer smycke än klämman och örhängena. Vilket är ovanlig för mig,för jag använder det flitigt och gillar det. Men på något sätt passade det bra till denna att inte ha mer tillbehör.
Det gör att den får hela "uppmärksamheten" som den förtjänar. Dock tror jag att när jag ska ha denna på nyår så kommer jag smycka den med färgglada halsband/örhängen och kanske även ett armband. Tror ni det skulle bli snyggt?!

haha,ja skriver så jätte mycket på en dag gör jag inte,men när jag väl skriver blir det alltid ett ganska långt inlägg. Hoppas nu ni orkar läsa det med (A) men tänkte faktiskt göra så att jag ska skriva lite oftare nu på lovet,det är inte så lätt att skriva ofta när man är i skolan och har det att tänka på. men nu kan jag inte klaga på läxor iaf. Kanske min brist på tid,men den tiden ska jag försöka mig att ta!

Det var allt för mig just nu! :D
Trevlig helg och hoppas ni får ett mysig lov! (L)

Kommentarer
Postat av: Tarra

Haha, vem kunde ana att dagen skulle komma när jag nämndes i din blogg? :) Tack för igår! Du är verkligen mogen för din ålder, inget jag bara säger för att göra dig glad! Inget jag säger för att göra dig ledsen heller! nåja, kul med tjejkväll! Själv jobbar jag till halv 9 o sen blir det att kasa hemåt, käka lite o sen iväg på coctailparty! :D Krams

2009-12-18 @ 18:34:02
Postat av: Tarra

Bara jag igen, glömde säga att klänningen är GORGEOUS!!!

2009-12-18 @ 18:35:36
Postat av: MALIN

tack min älskling. klänningen är jättefin!

2009-12-18 @ 23:20:41
URL: http://malinkirstinepalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0