Ett oväntat möte- Del tre

Hennes tankar kommer tillbaka till klassrummet och hon lyssnar när Maria berättar vad som ska hända idag. ”Idag tänkte jag att vi skulle testa en ny sak” hon gör en paus och kollar ut över eleverna.
”Det är såhär att min brorson är i Stockholm över dagen och han har erbjudit sig att stå modell för er” hon kollar förväntansfullt på dem med glittrande ögon. Ebba kollar tillbaka på henne med chockad min, och är säker på att dem andra gör likadant. Men hon är den första som samlar sig och säger med ett lätt leende ”Men det blir jättekul, kan vi få träffa denna man?”
Maria kollar tacksamt på henne och går bort för att släppa in deras gäst. In genom dörren kommer en man med maskulin kropp som syns genom den vita tröjan som smeker hans bringa. Han ser ut att vara runt tjugo och hon hör sig själv dra efter andan när han går fram till tavlan bredvid Maria. Hon hör också att hon inte är den enda som reagerar så på deras gäst. Hon skrattar tyst för sig själv och riktar sen sin blick framåt och mot denna ljuvliga man.
”Hej, mitt namn är Roberto och jag är tjugo år” börjar han att säga ”Jag jobbar som polis och tack vare ett jobb här uppe kunde jag ställa upp på detta som min faster bad mig om för länge sedan” Han blinkar mot Maria som skrattar. ”Annars bor jag i Malmö, en väldigt mysiga stad, och den enda som delar min lägenhet med mig är min hund, Lina. Några frågor?”
Ebba känner sig djärv och räcker upp handen för att ställa en fråga dem alla undrar.
”Och hur är det med relationsstatusen?” Roberto skrattar och svarar ”Jag är singel.”  Varpå alla flickorna kollar menande på varandra och ler. Maria får åter tillbaka ordningen och säger till Roberto att ta av allt utom byxorna, till flickornas besvikelse.  Han ställer sig framme vid fönstret där en fåtölj står. ”Blir ljuset bra här?” frågar han Maria som nickar mot honom och kollar på Ebba och dem andra.
”Varsågoda att börja, och jag vill att ni visar mig resultatet vid lektionens slut” Säger hon och ger dem alla en menande blick.


Kommentarer
Postat av: Emelie

haft en bra helg gumman?:D

2010-10-03 @ 09:24:53
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Eller hur :D

Det är bra, själv? :)

2010-10-04 @ 19:08:34
URL: http://HTTP://FRIDASJOBLOM.BLOGG.SE
Postat av: Anonym

hahaha eller hur? ;D

2010-10-19 @ 17:18:54
URL: http://nilpau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0