9/1-10

Hejsan!

Tänkte skriva vad jag hittat på dom senaste dagarna!

Som sagt skulle jag till Tarra,och jag var där i tisdags. Vi ställde in fikan på stan och tog en hemma hos henne istället. I hennes lilla men väldigt mysiga lägenhet! Och det var verkligen trevligt och befriande. En hel del snack blev det,inte men inte så mycket som vi hade behövt. Men det ger oss bara en orsak att träffas igen,inte för att vi behöver det men ändå ;) Sen satt vi också och lyssnade på en massa olika låtar,som jag inte ens visste fanns men som är bra. Och sen några som jag kände igen men inte visste vad dom hette.

I onsdags var vi hemma hos farmor och åt! och farmors mat är så otroligt god,älskar verkligen den.
Vad hon än lagar vattnas det i munnen när man ser det! och inte minst luktar det gott. Skulle jag bo hos henne skulle jag verkligen inte svält(inte för att jag gör det nu heller) Men hennes mat är fantastiskt. Nog om det.
Vid fem hämtade vi upp Christoffer(grodan) på centralen och sen stack vi vidare hit.
Där vi myste,tramsade och kollade på tv. En vanlig eftermiddag/kväll med honom.
Och vi vet nu vilken film vi ska se! För denna kille,bjöd mig på bio i julklapp men vi har lite problem med att bestämma film,men nu är vi överrens. Vi ska se Sherlock Holmes!
Jag är faktiskt pigg på denna,så det ska bli kul.

I torsdags var jag med Linnea! efter mycket tid fick vi äntligen träffats.
Stack upp i stan vid halv tre och strax där efter träffade jag henne.
Hon handlade lite och jag åt,sen tog vi en kaffe och gick till centralen för att ta bussen hem till henne.
När vi var hemma hos henne så satte jag mig för att tina upp mina fötter. Jag lovar! dom var som isbitar,och jag kunde inte känna dom. När väl känslen var tbx,stannade vi ändå kvar i deras soffa för att kolla på film.
Det blev "The wedding date" någon jag inte sätt innan men som faktiskt var rikigt bra.
och efter filmen bjöd dom mig på middag,väldigt gott! enkelt men lika uppskattande. Det blev Spagetti och köttfärssås! mums. Sen körde Linneas mamma mig hem och sen kollade vi lite film här hemma. 
Och då upptäckte mamma att det var något fel på mig,och mycket rikigt.. jag hade feber. Så det blev ingen skola för mig dagen efter,för vi böjade igår(fredag)
Och ingen skola för mig betyder lugn helg,alltså inga kompisar eller Christoffer :(
Så jag är dömnd till detta hus i två dagar. Inte så hemsk egentligen,men jag vill ut!


Jag tänkte visa lite bilder från olika högtider under lovet!
Det blir inte så många,för dom flesta är för pinsamma för att visas. Men några :)


-Julfoto på mig och bror


-Reans första inköp


-Jag och barndomsvännen på nyår <3


-me! SMILE


-GODIS!

-Bästa raketbilden!
Eftersom det var iskallt ute blev det inte så många bilder! men denna blev bra tycker jag. Vad tycker ni?! :D

Ja det var lite olika bilder! väldigt mycket från nyår,eftersom det var då som kameran användes mest.

Vad kan jag mer berätta då,hmm...
Kanske att just nu är jag inte mig själv. Eller mig själv är jag,men det pågår i kamp inom mig,en kamp jag måste vinna för att kunna leva så som jag vill. En kamp som gör att jag inte kan finnas där lika mycket för mina vänner som jag kunnat. Men bara under ett tag nu,när jag är som svagast och behöver mest kafter.

Hoppas ni har en fortsatt trevlig lördags kväll! jag ska spendera den med två gubbar och två elvaåringar ;) önska mig lycka till! haha :)
Puss (L)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Fina bilder :)

2010-01-27 @ 19:25:59
URL: http://www.oliviaida.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0