Filmer!

Hej igen!

Det blir bara ett snabbt inlägg ikväll innan jag ska lägga mig!
Ska vara på prästgården imorgon vid tolv,så ingen sovmorgon direkt. och kommer som sagt spendera hela min dag där så det blir kanske bara ett inlägg,om jag hinner! annars hörs vi möjligtvis på kvällen!
Men som jag skrev innan jag skulle kolla på mina älskade polisserier som går nu på tisdagskvällen,så har jag hittat några skit bra filmer som jag vill ha,eller iaf se!
Och den första är :

"Post Gard" Som handlar om en tjej som slutat skolan och ska ge sig ut i arbetslivet!
Men det går inte rikigt som hon tänkt,när hon inte får några arbeten.
Det tvingar henne att bo i sitt barndomshem och tsm med sin knäppa familj igen.
Hon inser också att den enda som gör hennes liv meningsfullt är hennes bästa vän,sen många år tbx!

Jag älskar denna tjej,Alexis Bledel,som är en av huvudpersonerna i min favoritserie "Gilmore Girls" som gick på tv när jag var yngre och som nu finns i min filmhylla.
Hon är också en av dom fyra tjejerna i "Systrar i jeans" som först var en bokserie och senare blev film.
Så det gör att jag ser extra mycket fram emot denna!
Någon som redan sätt den och kan tala om hur den var? :)


Den andra är:

"Something New" Som är en romantisk komedi och handlar om en kvinna som är en väldigt duktig
yrkeskvinna med inget privatliv. Hon har en dröm om den "perfekta färgade mannen" som hennes vänner försöker få henne att släppa. Därför går hon med på en blinddejt som hennes vänner ordnar. Det enda
problemet är att mannen är vit,och hon avbryter dejten.
Senare träffas dom på en fest,och hon anställer honom, då han är landskapsarkitekt,till ett fixa hennes trädgård.
Dom inleder en romans,som senare hotas av hennes familj. Hur ska det gå?

Ja,denna fastnade jag direkt för! vet inte rikigt vf. Kan vara att han som spelar mannen,Simon Barker,är så söt!
Eller så är det hela handlingen,svart kvinna möter vit man och förälskar sig.
Eller så är det bara att jag är sugen på en annorlunda film och fick därför upp ögonen för denna!
Jag ska iaf kämpa för att få denna i mitt hus,på ett eller annat sätt! Hoppas den finns att hyra (A)

Nu säger pappa att jag måste sluta,och stänga!
han har nog rätt,ni får veta resten en annan dag!
Godnatt och sovgott alla där ute!
Puss (L)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Okej, godnatt! sov så gott!

2010-02-23 @ 22:42:46
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Annie

sv:okej godnatt!:D

2010-02-23 @ 22:42:53
URL: http://annielivet.blogg.se/
Postat av: Haedil *HUMOR BLOGG*

okej :))

jätte bra :DD

2010-02-23 @ 22:43:12
URL: http://crazyhumor.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV Jodå den var helt okej :) Tog bara det lugnt och umgicks med vänner :)

Haft en bra dag ?

2010-02-23 @ 22:45:28
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har itne sett någon av dem. Vad rä det för polisserier du kikar på då?

2010-02-23 @ 22:51:22
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0