Då och Nu

Hallåj :D

Hur är det mer er idag? jag mår bra,trött och har träningsvärk sen igår,men det betyder bara att jag jobbat otroligt bra ;) haha.

Just nu sitter man och har precis gjort so:n tills på fredag,så har man det ur vägen imorgon när man kommer hem,för sen på kvällen är det KU :D
Jag lyssnar även på disney sånger och tänker tillbaka på när jag var yngre. Hur lätt allting var då,det största problemet då var om ens barbie försvann eller något sånt. Då behövde man inte bekymra sig för skolan,läxor och betyg. Man behövde inte tänka på att om bara några månader ska man välja sin framtid,man behövde inte tänka på vad ens kompisar eller andra tyckte en,eller tänka på kärlek. Allting var mycket lättare då,inga krav,inga förväntningar på att man ska vara si eller så. Man bara va,levde,tog dagen som den kom.

Jag saknar det,jag saknar att vara liten och springa till pappa om något gick fel,eller någon var taskig.
Nu förväntas man vara så dukig och när man egentligen bara vill springa ska man stanna och tvinga fram det där falska leendet,som visar "jag klara detta,jag är duktig" När man bara vill skrika ut sin ilska,ledsamhet ska man sitta tyst och tiga. Spara på allt det där,tills en dag allt bara rinner över,och man kanske gör något mycket mer drastiskt än skrika. Jag tror inte det är många vuxna som vet hur vi ungdomar egentligen mår,och det kanske inte är att dom inte frågar,för det vet jag att mina gör,det är mer det att man inte vill oroa dom. Istället håller man det inom sig,och kanske tar ut det på sina vänner,genom ilska eller surhet. Och det blir ju så fel,det är ju inte rätt mot sina vänner. Men ibland vet man kanske inte vad det är som är fel,och då kan man inte förklara det för sina föräldrar om man själv inte vet det. Man kanske bara är nere en dag,eller lite depp och det är inget fel med det,men man ska inte låta det gå ut över sina vänner. Då mår både du själv och dom dåligt.
Med allt det som händer i våra liv,är det klart att vi är nere ibland. Hallå,hela vår framtid vilar på våra axlar. och just i denna åldern är det mycket med gemenskap,populäritet och kärlek. Att känna sig inne i gänget,att vara den där tjejen som känner alla och alla vet vem hon är,och det viktigaste,att hitta en kille som älskar dig för den du är,och du älskar han tbx. Mycket dåligt händer också i våra liv. Man blir kanske ovän med sin bästis,man glider ifrån dom som man trodde man alltid skulle vara vän med,får sitt hjärta krossat,obesvarad kärlek och mycket mer. Vissa dagar jobbigare än andra,och då ska dina kompisar respektera att du har en dålig dag,och låta dig ha det. Kanske visa extra hänsyn till dig,och ha förstående om du svara lite surt.

Det ljusa håller på att ge upp och mörkret kommer sakta smygande,med det mörkar mitt rum,men här sitter jag med ett ljus tänt och två myslampor. och skriver om något,om min barndom och mina tankar. Om 30 min ska jag lämna mitt rum för att se på rapport,något susanne(min so lärare) sa att jag skulle göra om jag ville få högre betyg,och eftersom jag vill det får jag se till att göra det bästa jag kan för att höja mig. och efter det är slut borde jag plugga lite inför andra delen på matten imorgon,om jag vill lyckas bättre än innan,och det vill jag. Titta,nu kommer det här med beyg in i bilden,och då vill man vara så duktig som möjligt,men inte för duktig,man vill ju inte riskera att bli kallad plugghäst! fast,det som är bra med min klass,det försegår inget sånt,iaf inte vad jag vet.

Innan jag slutar , vill jag bara ge mitt boktips till er : "Gegoria Niclosons dagbok-jag och mina killmagneter fantastico"! haha , läst denna bok många gånger och den är lika rolig och underhållande varje gång.

Puss (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0