Så trött på allt skit

Hejsan svejsan :D

Hur är det med alla en fin höstdag som denna? väldigt bra med mig får jag säga. Kanske har det något och göra med att jag varit ute i skogen hela dagen och fått andas frisk luft och röra på mig?! eller så är det att jag helt enkelt bara mår bra.

Idag när jag kom hem väntade två fina saker i brevlådan på mig. Det var månadens bok -"Djävulens märke" av Magnus Nordin! En av dom bästa skräckförfattarna för oss unga,enligt min mening. Och sen även läsepostens tidning. Och min månadsbok nästa gång blir "Bara inte du" av Katarina von Bredow. En helt underbar författare,som har skrivit massor med bra böcker,och en av mina favortit författare. Så när den kommer blir det att lägga infrån mig den boken jag har just då,och läsa den! Tror faktiskt jag ska börja med boktips här,jag menar,jag som ÄLSKAR att läsa och läst så mycket olika böcker,kan väl dela med mig? jag tycker det. Så från och med idag,ska jag ge boktips :)
Jag fick också Julia tidningen igår,det är verkligen en tidning jag älskar också. Jag vet att det kanske är barnsligt,men då får det vara det. Orkar inte med såna modetidningar. Finns så många andra flickor som läser det,och att sticka ut från mängden är alltid något positivt,eller iaf för det mesta. Och om det så i detta fallet är barnsligt,så får det vara det. Jag bryr mig inte direkt. Men denna gången var temat tv-såper/filmer/serier.
Och det bästa med hösten,är att det är så mysigt att bara krypa upp i soffan/stolen och titta på sin favorit serie. För det går så mycket olika saker på tv,något för alla!!

Satt precis och läste igenom alla mina inlägg,det är mycket jag har varit med om se jag började skriva här. Att skriva är något jag verkligen älskar,antagligen en av anledningarna till att jag började skriva blogg. Många säger att blogg är överskattat och töntigt och gud vet vad dom kastar ur sig för saker. Men om det nu är töntigt och överskattat, vf är det så många som bloggar? vf är det folk som tjänar pengar på att blogga? Jag tjänar inte pengar,jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt,jag skriver inte för att bli popis. Jag skriver för att jag vill,och för att det är ett sätt att bearbeta det som pågår i mitt liv och min hjärna. Jag skriver för att det är något jag verkligen brinner för. Att skriva... det är du som bestämmer vad som ska stå,det är du som bestämmer vilka ord som fingrnarna ska skriva,det är dina tankar som skrivs ner.
Det är något som verkligen bara du kan bestämma,och du kan skriva nästan precis vad du vill i din blogg.
Finns ingen som säger att "det får du inte skriva", fast skriver du taskiga saker och påhopp på folk,är det ju en helt annan sak. Men det är bara din fantasi som sätter stopp för dig annars. 

En sak som jag är avundsjuk på,eller om man ska säga något jag är avundsjuk på,är alla dom här människorna som får komentarer av killar,visslingar på stan,blickar för att dom är så otroligt snygga/vackra/söta!
Det är något jag inte får,och jag vet att jag är bra och snygg som jag är,det är inte det. Jag bryr mig inte om ifall jag inte uppskattas och är lika snygg som dom,men ibland skulle det vara skönt att vara en sån tjej,som när hon går förbi tittar folk på henne,visslingar,allt det... Vad ska jag göra för att synas? och då menar jag synas. Inte bara att folk ska ta mig för givet,som en i mängden. För det är jag inte! jag är en tjej och viktigaste av allt,människa. Och tro det eller ej,ibland behöver man få höra att man duger,att man är snygg. och då menar jag inte av sina tjejkompisar,för dom säger det för att dom inte vill såra en,eller just för att dom är kompisar. Och kompisar ska uppmuntra och ge komplimanger. På ett sätt saknar jag filiph,för då visste jag att det fanns någon kille där ute som gillade hur jag ser ut!

Något annat som också går mig på nerverna,är när man säger till en tjej "men du är snygg"  och dom då svara "nej det är jag inte" nej,jag sa bara det för att jag tyckte det var kul! åhh,stör mig rikigt mycket på det. Hade någon sagt det till mig , hade jag blivit glad och tackat! Men nej,inte ens det kan ni göra! Jag blir ganska trött på det,har hört det så mycket och så länge att jag inte bryr mig längre. Tycker ni att ni är fula så är det ert beslut. Men jag orkar inte fjäska för döva öron längre,jag bara orkar inte det längre! Hade jag sätt ut som er,hade jag blivit överlycklig om någon sagt så till mig,men nu är jag inte som er. Jag har inte den perfekta kroppen,stora bröst eller stor röv. Men jag klagar inte! Men att ni klagar när ni har det många tjejer drömmer om,det förstår jag inte! Var nöjd mer det ni har,och klaga inte. för det får oss tjejer som inte har "det" att må ännu sämre.
Men det inser ni inte va? ni inser inte att det ni säger faktiskt kan såra andra? men vf skulle ni det? Ni har ju fullt upp med att klaga på ert eget utseende! skulle kunna skriva så mycket om detta,men då skulle jag väl spåra ut eller något och skriva något jag inte menar,så slutar här.

Nu borde jag nog plugga lite inför matteprovet imorgon,men har ingen lust. Får väl se vad jag väljer.
Puss (L)


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan inte du berätta lite mer om dina närmaste kompisar som du känts längst och så. och lite gamla historier kanske. det hade varit superkul.



hihi, peace från en nyfiken läsare

2009-10-07 @ 19:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0