25/11-09

Hej min fina blogg!

Nej jag har inte glömt bort att skriva , så det kan jag inte skylla på. Jag har helt enkelt inte haft något att skriva om. Visst,vissa gånger har det funkat att jag bara satt mig och börjat skriva. Men kände att jag inte rikigt hade den insperationen jag behöver för det just då. Men nu är jag tbx :)

Lite nyheter då... hmm..
Ja,först och främst blir det bio med några av tjejerna i helgen! Och filmen blir såklart "New moon" :D
Äntligen säger jag,alla som sätt den säger att den är skit bra,så mina förväntnigar är höga.
Men jag vet att dom inte kan nå upp till hur boken är, så kommer nog inte bli så besviken på det iaf.
Det är ofta så att böckerna är bättre och mer detaljrika. Att det finns mycker mer i en bok än filmen. Och det är ju klart,det går inte att göra en hur lång film som helst och inte heller göra exakt allt det som står i boken.
För exempel, "Harry potter" Nu har ju inte jag läst bockerna längre än till fyran. Så för mig är filmerna otroligt bra,men det är ju för att jag inte har något direkt att jämföra med. För andra som läst bäckerna är den kanske inte lika bra. Fast tror ändå Harry potter når upp till förväntningarna. Den är en av dom bästa filmerna tycker jag.
Älskar verkligen dom alla :D

jaja,den andra då..
Jag,karin ska på dejt! eller ja typ,det närmaste man kan komma.
Allt började med att min killkompis bjöd mig på bio,och såklart tackade jag ja. Vem säger nej till gratis bio liksom? nej jag bara skoja (A) Och sen nu ska hans kompis också hänga med. Så det blir jag och två killar. Dock vet jag inte när detta blir av , det har vi inte bestämt. Men det ska faktiskt bli skit kul! har aldrig blivit bjuden på bio innan. Gud som det lät. Men faktiskt sant. Första gången en kille bjöd mig på något,inte godis eller så för det gör min bästa killkompis Rasmus en hel del,utan rikigt,var i somras och när jag var i stan med Mathias.
Kommer ihåg att jag blev helt löjligt glad (A) haha. Lite pinsamt nu när man tänker på det och säger det. Men jag dolde det väl och sa tack och log! som en fin dam ;) haha.
Men Sarah ska iaf fixa mig,så jag kommer se fin ut,det kan ni vara säkra på. :D
Lägger säkert in bild på hur jag ser ut när det är dax! eller jag kan faktiskt lova att jag ska göra det.

Ja,mina vänner. På söndag är det första advent,och igår var det en månad till julafton! Jag längtar redan.
Tycker jul är en så härlig och mysig högtid. En av mina favoriter :D
Nu ska man bara ut och julhandla med,och det är nästan lika kul som att få presenter tycker jag. Tycker det är så mysigt att gå runt i affärer och kollar,och när man sen hittar något känner man sig så stolt och glad. Och man ser nästan lite hemlighetsfull ut när man kommer hem. (A)
Eller när man vet att ens föräldrar är ute och handlar till en, egentligen vill amn bara kolla vad det är. Men man intalar sig att inte förstöra överraskinigen . Eller jag gör iaf det. Kommer också ihåg att man hade alltid så svårt att sova natten till julatfon. För man var så nyfiken och förväntansfull. hihi
Typ som när man fyller år,eller det var nog mer så när man var mindre,för mig var det så. Att man vaknade jätte tidigt och sen när dom andra kom in och sjöng så lossades man att man vaknar. Fast man legat där ett tag och lyssnar på viskningarna och dom smygande stegen utanför.


På söndag är det även skyltsöndag,något vi alltid brukar gå på i familjen. Men eftersom vi är hos mormor detta året blir det inget. Sticker dit på lucia istället! det är också rikigt mysigt. Var och kollade förra året,så himmla mysig var det! fast kallt,så detta året blir det att ta på sig med kläder. ;) så man inte fryser tårna av sig. haha
Lucia blir det även i skolan och detta året är jag tomte! :D yey. haha , sista året och jag går som tomte.
Ville faktiskt det så är glad,men vad ska man ha på sig :O det är nog mitt största problem. men det fixar sig säkert! man får tänka positivt.

Men nu ska jag dra,vi hörs nog inte imorgon. Eller kanske,men då blir det ett litet inlägg!
Annars ska jag plugga hela dagen och sen ku som vanligt på kvällen.
Puss (L)


Kommentarer
Postat av: miila! :)

jag ska vara pepparkaksgubbe! :D;D

2009-11-28 @ 00:48:31
URL: http://risochlinser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0