Linnea

Hej helgen och bloggen!

Idag är det fredagen den 13! oturs dagen för dom flesta men lyckodagen för några stycken faktiskt.
Det är konstigt hur olika man kan uppfatta och tro om en sak,som just fredagen den 13.
Jag har alltid fått höra att det är oturs dagen,i filmer är det alltid det iaf,och sen nu får jag höra att för vissa är det en lyckodag. Jaha! och hur vet man vilken man själv tillhör då ? haha
Aja,vi lämnar otursdagen/lyckodagen och går vidare till det jag skulle skriva om idag!
För ganska länge sedan fick jag en önskan om att jag skulle skriva lite mer om mina närmaste vänner och dom jag känt längst. Så jag tänkte börja skriva om en person idag och sen kommer mina kommande inlägg handla om resten. Så alla får ett inlägg var ;) haha. rättvist va? tycker det.
Idag tänkte jag skriva om Linnea,min älskade flicka.

Linnea Bergqvist

linnea, tjejen som jag älskar så jävla mycket
för att hon är så vacker,självsäker,stark,snäll och helt gudomlig
Denna lilla tjej har jag känt så länge jag kan minnas
det är en slump att vi blev kompis
Vår historia är att hennes mammas syster bodde granne med mig,och har gjort det sen jag var liten så när linnea var där så var vi ute och lekte på gården. Och sen var vi med om många fester tsm. Men man kan väl säga att den äkta vänskapen uppstod för två år sedan kanske. För det var då vi började träffas även utanför dessa träffar och det var äkta vänskap direkt! Asså utan denna lilla tjej hade jag varit.. ja jag vet inte,inte levande iaf.
När jag är med henne är det som tiden står stilla,och jag är i min dröm värld! med världens finaste varelse i hela universium. med henne är jag lyckligast,med henne kan man alltid vara sig själv,med henne känner jag mig alltid älskad no matther what. Med denna tjej kan jag prata med i timmar utan att det blir tråkigt,med denna tjej kan man träffas och allt man gör är myser och tittar på film.
Jag och linne har så många underbara minnen tsm och det blir bara fler och fler
Får jag välja,så är detta en av dom vänner jag aldrig kommer släppa iväg! Hon ska stå brevid mig när jag gifter mig,hon ska vara min närmaste väninna och hon ska bli mina barns gudmor.
Denna tjej är som en pojkvän fast i tjejversion. Helt enkelt. Hon är en underbara tjej som jag älskar något sinnessjukt. Och lätt hade blivit tsm med henne om det skulle varit så!
jag kommer vara fett avunsjuk på killen som får henne,men jag hoppas verkligen hon föralltid kommer vara min vän. För en tjej som henne finns det inte många av,df ska man hålla fast i dom när man blivit vän med dom en gång,och det är vad jag tänker göra.
Om jag får frågan vem som är min idol,är mitt svar inte någon kändis utan linnea,utan tvekan.
Det är henne jag ser upp till,inte så att jag vill bli som henne och leker henne. Utan jag är så sjukt imponerad av denna tjejen,och jag beundrar henne så otroligt mycket.

Ett minne som jag aldrig kommer glömma,eller där är flera. Men iaf
det var när jag var hos henne i lomma(där hon bor) i slutet på sommaren tror jag.
Skitsamma,vi gav oss iaf iväg på en lång promenad,och gick omslingrade som ett par och snackade skit om exakt allt. Vi snackade om allt vi kunde komma på. Det är ännu en härlig sak med henne,vad man än säger och tänker kan man säga det till henne,för hon lyssnar och pratar med en om det. Och verkligen visar att hon bryr sig och finns. Men för att komma tbx till denna dag då,vi stannade vid havet och gick på stenar och satt och snackade vid en fyr tror jag det var. Och tog lite bilder. Bilder jag ska lägga upp med :D tänkte göra det från lite olika stunder vi har tsm :)



Linnea , en dag när vi var och såg bio tsm! kommer fortfarande ihåg vilken det var, "sex and the city" och vi skrattade så vi inte fick luft när hon bajsade på sig. XD och vi skrattade mest i hela salongen,men du skämdes inte över det! sjukt underbar dag <3



En sak jag aldrig glömmer,som ingen annan människa någonsin gjort för mig. Är att när erik dumpade mig,kom denna tjejen ända från lomma för att trösta mig och vara hos mig.
Detta är taget någon dag senare,när vi hade varit på stan och var hemma hos mig för att vi skulle kolla på film och jag skulle tröstäta godis! naw,helt gulligt var det nu när man tänker efter. <3



Dagen när vi var på stranden :) promenaden dit var helt otrolig,och väldigt mysig. Kom ihåg att du delade med dig av en hemlighet,och på något sätt blev jag inte förvånad. Det var liksom du,dig skulle jag alltid älska.<3
En av dom mysigaste dagarna,och början på vår långa äkta vänskap!



Kommer ihåg att detta var en kall vinterdag och det var is ute. Vi hade en hel del skoj när vi gled omkring och höll om varandra för att inte trilla,samtidigt som vi skrattade så mycket. Dagarna med dig är alltid roliga,man skrattar alltid! PÅ bilden är vi i ett provrum,ett av många ställen där vi alltid skaffar minnen. Att man kan ha så kul i ett provrum liksom,men med dig går det. Älskar denna bilden,den utstrålar kärlek<3



haha,ja detta är på pappas 50 års fest! ännu en fest vi har tsm ;D
Och jag minns denna bilden som det var igår. Du stod vi datan och kollade,och jag la mina armar om dig, och på något sätt tappade du balansen så vi trillade bakåt och eftersom jag stod bakom dig var det jag som tog smällen i dörren på gadroben,och du blev helt orolig men jag bara skrattade! Denna dagen var också väldigt mysig,som alltid med dig <3



Mias 50 års fest! När vi var på prästgården. :) 
Och jag älskar denna bilden på dig,den är så vacker-precis som du!
Denna dagen var iaf minst lika rolig som annars,som sagt,finns inga tråkiga stunder med dig. Men detta var innan vi var så rikigt tajta,tror jag iaf. 



Ännu en av våra dagar på stan! detta var i sommras,och du fick i uppdrag att hitta fina saker till mig. Med andra ord "klä på mig" och bestämma vad jag skulle prova. det roliga här är att visa av dom sakerna hon valde ut,finns faktiskt i min gaderob nu! och det bevisar på hur bra denna tjej känner mig. Och vet vad jag passar i!
bland annat, kjolen,och sen en rosa tröja,vita byxor :)


Linnea gumman på hennes konfirmation och med dom örhängena hon fick av mig ;D
Vet att jag var super nervös denna dagen,just för att det var min tur nästa dag. Och jag var så nervös inför det.
Även den dagen delade jag med dig,och utan dig hade det inte varit med alla mina älskade! för där tillhör du!
Du är den underbaraste änglen,din finaste flickan och mest älskade systern <3 


sista bilden nu,och den senaste gången. Klart har vi träffats ännu mer,men har inte tagit bilder vid alla tillfällen.



Hahahha! ja detta var då min fina flicka på maskeraden för en vecka sedan. Hon skulle föreställa strypt tjej. Från en bok hon läst. där mördaren ströp dom med deras egna strumbbyxor. XD vet inte vad denna tjej får alla sina ideér från,men coolt var det. Och skrämmande med. Hon skrämde mig när hon först kom,för såg bara hennes ögon. skit läskigt. :O


Dock ett fint minne som jag inte har bilder till,iaf inte som jag hittar. Var förra sommaren tror jag. När hon,jag och kasper var på bio! och sen efter det stack vi hem till honom och badade och spelade sån krocket.
Men vi skulle se "handkock" som det var 15 års gräns,så kasper och linnea gick fram för dom såg älst ut(längst)
Och när dom sa att dom inte hade lägg,så skulle dom säga sina personnumer. För kasper gick det bra,men när det var linneas tur säger hon "93.....kasper vad är mitt personumer?" hahaha. asså jag skrattade skit mycket.
Väldigt gulligt gumman,men vi kom in ändå! :) trots att man med en gång märkte att vi inte alls var 15.
När vi kom hem till kasper hade jag och linnea vattengympa i poolen. ;) Och sen när vi spelade krocket på kvällen,hade vi väldigt kul. Tror jag eller linnea förlorade. men så otroligt roligt var det!!! :)

Jag älskar dig gumman,så jävla mycket!<3
Hoppas du uppskattar detta inlägget. och får mer än ett skratt,för det fick jag när jag skrev det!
Puss på kinden (L)

Kommentarer
Postat av: linnea

Oh gumman...Jag kan inte riktigt beskriva vad jag kände när jag läste vad du hade skrivit och det är ganska otroligt för jag är en tjej som gillar ord och ATT PRATA haha det jag kan säga är tack så mycket underbara ängel och du ska veta att jag alltid kommer att vörna vår vänskap. Även om jag inte alltid går att få tag på så vill jag finnas där för dig när du behöver mig. Jag är ingen ängel med vinga som du men när jag är hos dig så får du mig ändå att lyfta. Tack gumman för att du finns och för att du älskar mig lika mycket som jag älskar dig<3

2009-11-14 @ 21:59:06
URL: http://artikeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0