Död,Nej Aldrig

Hej!
Här sitter jag på mitt rum och har precis druckit klart mitt te,och lyssnar på regnet som smattrar mot fönstret.
Fast nu har det slutat.
Dagen idag har varit mycket lugn,var hemma hos morfar en stund innan och åt.
Fast sen åkte vi(jag och min bror) hem för han mådde inte bra =/ så sen vi kom hem typ,har jag suttit här uppe vid datan.
Men en bra sak hände iaf idag! Min sötnos Ida har skaffat webb :D så nu kan jag webba med henne,och se henne le!
Och det är en sak inte alla får uppleva.... hihi (A)
*
Nu har jag fixat mysigt här med ljus och allt,hihi
Känner verkligen att jag faktiskt saknar julen och det mörka. För det blir inte rikigt samma känsla att tända ett ljus om det är ljust ute =/ Men det får blir bra såhär så länge , kan inte ändra så att det blir mörkt. Och om jag tänker efter igen ,
tror jag inte att jag vill det,för det betyder att sommaren e slut. Och det vill jag aldrig att den ska göra.ta slut då!
Något som jag också älskar med julen,förutom att det är mörk och mysigt att krypa upp i soffan med filt och tända ljus.
Är lukterna,har ni någonsin tänkt på det? att det lukar mycket när det börjar närma sig jul.
Granen luktar,apelsinen med nejlikor,glöggen,pepparkakorna.
Så mycket,och jag rikigt älskar dom dofterna! Jag känner mig alltid så lycklig när jag luktar dom.
För mig är det trygghet,det är hemma.
Fast detta året blir det en jul utan addes sms :'(
För er som e nya och inte läste min andra blogg,så var Adde(Andreas) min bästa,bästa kompis. Och han dog i en bilolycka tsm med sin flickvän och lämnade efter sig en underbar dotter.
Eller han är fortfarande min bästa,bäst vän, och jag älskar honom,som jag aldrig kommer älska någon annan.
Han kommer alltid finnas inom mig,för jag tror inte att någon dör,att dom lämnar en helt. Så länge man har dom i minnet och hjärtat,lever dom kvar.
Och det kommer du alltid göra för mig,alltid. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta,och mina tankar! Kommer aldrig glömma dig.
Men jag är så lycklig att jag lärde känna dig,en godhjärtad person,som funnits i mitt liv i fyra år och blivit som en storebror för mig.
Det är med sorg men ändå lycka jag skriver detta,och jag hoppas en dag att jag får ta förväl av dig ordentligt.
Och det kan bara din kusin johanna hjälpa mig med,ja. Hon har lovat att jag ska få komma upp och hälsa på henne,och besöka din minneslund. För det hann jag inte när jag var uppe sist.
Hon har blivit som en hjälpade hand,för hon var ju den som kände dig bäst,om man inte räknar med din tvillingbror och föräldrar,men dom har jag ingen kontakt med.
Och det känns bra,samtidigt som det känner jobbigt,att prata om dig. Men det är det alla råder.
Jag bröt ihop en dag när jag var på min konfirmations läsning,eller ku(kyrkans unga) Och då kom min präst bort och satte sig hos mig och pratade med mig,och då sa han just det,att man ska försöka att prata om personen som e borta(i mitt fall du) och det följer jag.
Och han sa också att man ska prata med dom,precis som dom lever,det har jag inte rikigt kommit till än. Men med tanke på att jag skriver detta till dig,bevisar bara att jag är på god väg.
Ja,adde....Jag saknar dig så mitt hjärta värker,att förlora dig är det värsta jag varit med om,och jag vet inte hur jag ska klara mig när det händer mina nära vänner eller släkt.
Jag har tänkt lite på en sak,jag fick aldrig träffa dig men jag fick heller aldrig höra din röst,men på ett sätt är det nog bra.
För hade jag träffat dig,hade förlusten blivit ännu större än vad den redan är. Och det tror jag inte att jag hade klarat.
Så ikväll adde,har jag tänt två ljus till dig,så du vet att jag tänker på dig!
Andreas,adde,bror,bästa vän (L)
*
Ja mina vänner,det var allt för mig ikväll.
Det blev en känslosamt text,men som jag sagt någon gång innan,detta är min blogg och jag skriver allt jag vill i den :)
Vi hörs imorgon,och då kommer älskling!
Gonatt och sovgott.
Puss (L)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman, sjukt fin text. & tack så mycket för det där du skrev om mig också <3 Du är så söt.



Jag fick tårar i ögonen när jag läste, jag är ledsen över din förlust av din bästa vän. Detta kanske låter konstigt i någons öronen jag vet inte, men jag vet faktiskt hur känslan är. Jag vet.

Så länge du håller dig stark & håller hoppet uppe, klarar du dig. & det där vet jag att du gör.

Älskar dig. <3

2009-07-23 @ 22:30:35
Postat av: Sarah

Fin blogg!

Kämpa på, Adde finns kvar men på ett annat sätt. Jag tror att Adde hade velat att du fortsätt leva precis som förut fast självklart med en del av honom med dig. (:<3

2009-07-23 @ 23:24:42
URL: http://glitteringeyes.blogg.se/
Postat av: Tönt

finns gumman :)<3

2009-07-25 @ 23:05:10
Postat av: karin

tack alla tre, ni är så gulliga och underbara vänner!<3



Och jag älskar er för att ni får mig att må så jävla bra!<3

2009-08-09 @ 19:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0