Vinter

Samtidigt som det röda nagelacket på mina naglar torkar sitter jag och lyssnar på härlig musik från min "karins favoriter" lista på spotify. Och webbar med sofie som är hemma hos sin kompis. Samtalet är inte direkt kring något ämne. haha. lite mer svävande som alltid när jag snackar med henne.

Dagen idag då. hmm.. suttit vid datan en hel del. och sen har vi gjort julgodis och smakat såklart. Det blev jätte gott :D Och sen skulle vi egentligen åkt till Vellingeblomman för det är en tradition vi har men eftersom det är så mycket snö ute och så halt på vägarna ville inte pappa det , så vi stack istället till mobilia och handlade lite mer julklappar. Jag har endast fyra stycken kvar att köpa till! Och 175 kr. Detta blir snålt. Men så är det när man handlar till dom sista,eller inte rikigt gjort upp en plan på hur mycket det ska kosta till varje. Får komma ihåg det till nästa år! :)
Annars har jag faktiskt spenderat en hel del tid här, snackat med mycket roligt folk. Och sen har man skrattat mycket också. För alex har äntligen lagt in dom filmerna vi gjorde igår på youtube. Skämmiga men det bjuder vi på. Som ni kommer se och såklart höra hade vi mycket kul med att spela in dessa. Och krävdes mycket för att jag inte skulle skratta ihjäl mig eftersom det var jag som filmande. hahah,men vi lyckades! Och det blev fem roliga små filmklipp. Länken till första lägger jag in här : http://www.youtube.com/watch?v=YMoHTXJgEo4
Så om ni vill får ni gärna kolla och sen skriva här vad ni tyckte!

Snön ligger fortfarande kvar och mer kommer hela tiden. Jag är lycklig och glad! För jag älskar detta väder,det är mysigt och verkligen vinter. Julen blir mycket mer verklig om det ligger snö på marken. Och det är så här det ska vara när man tänker på julen. Iaf för mig. Jag har alltid föreställt mig en jul med massa snö ute! :)
och detta året kanske den bilden kan bli uppfylld och det blir verklighet.

Dagens klädsel idag är :


Svarta jeans-Gina
Vit tröja-JC
Väst-kappahl
halsband-present
klämma-Glitter eller H&M


Här är två vinterbilder jag tog idag:




Så här mycket snö och mer finns det i malmö idag! det är otroligt. Jag har aldrig varit med om så mycket någonsin. Inte som jag kommer ihåg iaf.

Imorgon blir det stan och träffa min kompis Herr groda! Jag ska handla dom sista fyra julklapparna och sen sticker vi hem till mig och kollar film eller något. Vi får se ;)
Det ska iaf bli både roligt och mysigt.
Hoppas ni andra får en trevlig måndag!
Nu ska jag gå ner och se vad resten av familjen hittar på. Puss (L)

Kommentarer
Postat av: Therese

Eller hur^^ Man kan ju längta till julafton bara pga den^^Kram

2009-12-21 @ 07:43:47
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Tarra

:) Snö är mysigt! man uppskattar det lika mycket fast man är "gammal"! Jag och mina kompisar spenderade lördagskvällen med o åka pulka, göra snöänglar och ha snöbollskrig! Kom hem 3 på morgonen och drack ungefär 1000 liter varm choklad innan man kröp i säng. Mums! :)

2009-12-21 @ 14:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0