boktips

Första december idag och första skoldagen för mig. Var hemma igår för jag mådde inte bra, men nu är jag bättre och har precis gjort klart min uppsatts till imorgon. En väldigt rolig uppgift och det känns som det kommer gå jätte bra! fick fin respons av dom som läste den, så får bara hoppas att min lärare också gillar den.

Myskväll idag som vanligt, blir polisserie maraton kväll :D haha! nej men två bra polisserier går efter varandra , så kommer sitta bänkad vid tv:en då!
Nu lyssnar jag på mysiga och fina och kärleksfulla låtar på youtube och bara myser. Dock fryser jag lite så den mysiga känslan jag kan få är inte rikigt här. Men kan lika gärna fixa mig snart , ni vet ta fram myskläderna och sätta sig tillrätta med filt och en bok. Härligt!

Har lite boktips till er mina vänner,eftersom jag har delat av mig av lite musik tyckte jag det var böckernas tur.

Så den första är Ful av Scott Westerfeld

 jag fastnade direkt för denna! en väldigt annorlunda roman. Där normala anses som fula och allt man drömde om var att bli sexton då man får genomgå en operation som gör att man bli snygg och får bo i snyggingstan. Vad kan vara dåligt med detta? vill ni veta det får ni läsa den! Finns tre stycken böcker i serien! Så om ni gillar denna har ni två till att läsa.

Den andra är Hungerspelen av Suzabbe Collins
 
Jag var först inte helt säker på om jag skulle gillade denna eller inte, men när jag väl började läsa den var jag fast. liksom många andra som hade läst den älskade jag den. Den högg tag i läsaren direkt och man ville bara ta reda på vad som hände sen. Lite info om den:
"Det är årets största tevehändelse. Spelen direktsänds,från lottningen i distriktet till sista bloddroppen på arenan och segerintervjuerna. Delgatarna förflyttas från sina områden till huvudstaden där de stylas,intervjuas,tränas
och får möjlighet att locka till sig sponsorer innan de släpps ut på arenan-24 deltagare-bara en överlever-allt direktsänds"
Detta är en grym och rå roman om att man gör allt för att få så många tittarsiffror som möjligt.
Hemsk men gripande och lämnar en inte oberörd efteråt. Del två är också ute i affärerna och heter 
Hungerspelen-fatta eld
 Har precis fått låna denna av min kompis så har inte börjat läsa på den än. Men jag ser fram emot det! Har många böcker som ligger och väntar på mig nu. Mycket läsning blir det i jul!

Nu ska jag läsa lite på den boken jag håller på med, så jag kan bli klar med den och börja på fatta eld.
Vi hörs (L) Puss


Kommentarer
Postat av: MALIN

svar: tack, bästis!



jag kollar faktiskt in på din varje dag (L) men vet inte riktigt vad jag ska skriva.. mina boktips är "om jag kunde drömma", "när jag hör din röst", "ljuged av ditt hjärta", "sålänge vi båda andas", "p.s. i love you" och "djävulen bär prada".

det är böckerna jag har läst hittils, alla, i hela mitt liv!



älskar dig mest :D

2009-12-02 @ 20:20:19
URL: http://malinkirstinepalm.blogg.se/
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Svar: Tack så mycket :))

2009-12-05 @ 16:46:18
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0