Aldrig sig likt igen

Hallå på er!

Trist dag ida för min del,vaknade med dunder huvudvärk och ont i halsen imorse. Så det var bara att somna om och stanna hemma från skolan idag. Visst,härligt på ett sätt,men vill gärna inte vara sjuk nu i början,man missar så mycket.
Men vilandet hjälpte och jag mår mycket bättre nu,så blir skolan imorgon för min del!
Sen efter skolan kommer älskling hit en stund,får se vad vi hittar på. Kanske drar bort till mossen och träffar lite folk.

Nu mina vänner har jag äntligen börjat på min berättelse som jag har velat skriva jätte länge :)
Det går lite trögt nu i starten,men vet ganska säkert vad den ska handla om så kommer nog snart igång.
Men en sak som ni kan hjälpa mig med,är hur jag ska skriva den ? allså i dagboksform,jagform,tredjepersonsform?
För att ni ska förstå lite vad den ska handla om får ni lite fakta här:

Handlar om Evelyn som är 17 år gammal och kommer från en rik familj. Bor tsm med sin mor och far i ett stort,fint hus.
Hon drömmer om att komma bort från den världen hon lever i och bort från sin mors ständiga förväntan av att hon ska vara vackrast och perfekt. Df rymmer hon en dag,och upptäcker då att den världen hon levt i inte är den riktiga.
Att det finns människor som inte har husrum,mat,vatten eller ens kläder.
Något hon tagit förgivet att alla hade.
Hon bestämmer sig för att hjälpa dom mindre lottade och öppnar df ett hem för unga mammor och flickor som inte har någonstans att bo.
Hon möter många motgångar och tvivel,men ger inte upp och lyckas,speciellt att förändra en kvinnas liv.
Hon blir omtyckt av alla hon möter och får uppleva hur det är att vara älska på rikigt.
Hon upptäcker också att kärleken inte alltid är som man tror,och blir först skrämd av hennes känslor. Men efter ett tag välkommnar hon dom.
Tillsist och det jobbigaste,hon måste trotsa sin mor och allt hon fått lära sig av henne för att bevisa att hon duger som hon är. Det blir en jobbig kamp med mycket tårar och ilska men tillslut lyckas hon,och blir accepterad som den hon är.

Ja det var ett litet smakprov om vad den ska handla om :)
Mycket beskrivingar av alla slag ska det iaf vara i den.
Och jag ser framemot att skriva den faktiskt,har den nästan i huvudet. Men bara i vilken form jag ska skriva den i som jag inte vet. Så hjälper ni mig med det är ni bäst!
Ska dra till biblan också någon dag,för att låna böcker om förr och få lite insperation.
Och sen vill jag även se den filmen "stolthet och fördom" så är det någon som har den kanske den personen vill vara underbar och låna ut den till mig? (A)


Varför finns du ständigt i mina tankar? vf kan du inte vara som alla andra?
Vad är det för annorlunda med dig? är det att du kan få mig att må så jävla bra bara genom att le?
när jag är med dig,finns inga beskymmer
när jag är med dig,kan jag andas
när jag är med dig,kan jag leva
jag älskar dig...

Ja,godkväll mina kära vänner.
Nu ska jag ner och äta.
Vi hörs imorgon!
Puss (L)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du mår mycket mycket bättre imorn!

& lycka till med din bok. tycker du borde skriva den i jagform, tror det skulle bli bäst så :)

<3

2009-08-25 @ 19:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0